ورود عضویت
دهه

Great / Central Synagogue

کنیسه بزرگ/مرکزی (Nagy Zsinagoga)
Dohány Street 2, 1074 Budapest

همه چیز درباره Great / Central Synagogue در بوداپست، مجارستان

کنیسه بزرگ/مرکزی (Nagy Zsinagóga) یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته در بوداپست، پایتخت مجارستان، قرار دارد. این کنیسه بزرگ تاریخی، با زیبایی، ارزش تاریخی و فرهنگی و طراحی منحصر به فرد خود، بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.
کنیسه بزرگ/مرکزی یکی از بزرگترین کنیسه‌های یهودی اروپا است و با برجستگی آن در فضای بوداپست، جزو نمادهای شهری این شهر قرار دارد. این کنیسه در سال ۱۸۵۹ میلادی به طراحی فردیناند فلفلر با سبک معماری موروانو رومانیایی شروع به ساخت شد و در سال ۱۸۶۸ میلادی تکمیل و به افتتاح رسید.
کنیسه بزرگ/مرکزی با طراحی زیبا و آراسته خود، از نظر معماری و هنری بسیار چشم نواز است. این ساختمان به وسعت ۳۰۰۰ متر مربع ساخته شده و دارای قسمت‌های متعددی است که شامل نمایشگاه‌های هنری، کتابخانه، آرشیو و محلی برای مراسم دینی می‌باشد. نمای ساختمان کنیسه با تزئیناتی چشمگیر و طرح‌های خطی، بخشی از تماشایی‌ترین جنبه‌های آن است.
در داخل کنیسه بزرگ/مرکزی، می‌توانید اثرهای هنری مذهبی بی‌نظیری را مشاهده کنید. از جمله مهمترین قطعات هنری در این کنیسه می‌توان به آرامگاه شهدای یهودیان در نزدیکی قبور و مجسمه مردم اشاره کرد. همچنین، نماینده‌هایی از معماری و هنر یهودی در دیوارها، تزئینات داخلی و آرشیتکتورهای خاصیت‌هایی از مذهب یهود را به تصویر می‌کشند.
کنیسه بزرگ/مرکزی یکی از مقاصد گردشگری مهم بوداپست است و در بین بازدیدکنندگان، به ویژه علاقه‌مندان به تاریخ، معماری و فرهنگ یهودی بسیار محبوب است. این مکان مقدس میزبان مراسم دینی مختلف، نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی است که به گردشگران فرصتی عالی برای شناخت بیشتر با فرهنگ و تاریخ یهودیان مجارستان می‌دهد.
در کنار قدرت تاریخی و فرهنگی خود، کنیسه بزرگ/مرکزی در بوداپست به دلیل موقعیت مکانی عالی خود نیز بسیار جذاب است. واقع در منطقه‌ای بزرگ و بینظیر از لحاظ معماری و تاریخی، این مکان به بازدیدکنندگان امکان دسترسی آسان به دیگر جاذبه‌های مهم شهر را می‌دهد.

به طور کلی، بازدید از کنیسه بزرگ/مرکزی (Nagy Zsinagóga) یک تجربه فرهنگی و تاریخی منحصر به فرد است که در زمانی که در بوداپست هستید، حتماً باید به آن سر بزنید و از فرهنگ و زیبایی‌های یهودیان مجارستان لذت ببرید.

اطلاعات جانبی Great / Central Synagogue

معماران و طراحان

وارد نشده است

فعالیت

بنای تاریخی

مالک

وارد نشده است

دستور ساخت

وارد نشده است

آدرس

Dohány Street 2, 1074 Budapest