ورود عضویت
دهه

سوغاتی کشورهای جهان



تهیه شده در دهه دات کام | 1403/02/06
20153 کاربر از این مقاله دیدن کرده اند
یک مسافرت خوب می تواند خیلی بیشتر از زمانی که ما آنجا هستیم طول بکشد. خاطراتی که در آن مسافرت می‌سازیم، می‌تواند برای همیشه با ما بماند، به همین دلیل است که بسیاری از ما تصمیم می‌گیریم از طریق کارت پستال، عکس، یادگاری و سوغاتی، دوران دوری خود از آنجا را به یاد بیاوریم.
 
همه ما شخصی را می شناسیم که یخچالی پر از کارت پستال از مقاصد دور دارد و یادگاری‌هایی را در کمدی از مکان هایی که زمانی بازدید کرده است، نگهداری می‌کند.
 
پس بنابراین، ما فهرستی از محبوب ترین و در برخی موارد عجیب‌ترین سوغاتی های کشورهای مختلف را از سراسر جهان برای شما گردآوری کرده‌ایم.


 
با آب و هوای غیرقابل پیش بینی معروفش، هیچ جای تعجب نیست که محبوب ترین سوغاتی بریتانیا یک چتر است! اگرچه برای بسیاری از ساکنان این کشور چتر یک کالای اصلی خانواده است، اما گردشگرانی که برای تجربه آب و هوای مرطوب خود را آماده می‌کنند، این کالا را یک سوغاتی منحصر به فرد می دانند که سفر به بریتانیا را در یک لحظه به خاطر آنها می‌آورد.
 
برای کسانی که در تعطیلات به ایالات متحده سفر می کنند، سبک منحصر به فرد شیرینی های آمریکایی، سوغاتی انتخابی آنها برای آوردن به خانه برای دوستان و خانواده است. قصد سفر به استرالیا را دارید؟ متوجه می‌شوید که محبوب‌ترین سوغاتی این کشور بومرنگ است، نماد شناخته شده جهانی از این کشور که توسط بومیان استرالیایی برای شکار استفاده می شود.

سوغاتی چیست؟

سوغاتی یا تحفه که به آن ره آورد هم گفته می‌شود، کالایی است که مسافران از منقطه‌ای که به آن سفر کرده‌اند برای دوستان یا آشنایان خود به هدیه می‌آورند. این کالا با نگاه کلی کالایی است که مختص به روستا، شهر یا کشوری است که شما به آن سفر کرده‌اید و معمولا از میان صنایع دستی، آثار باستانی، محصولات فرهنگی، صنعتی یا مواد غذایی ساخته شده در آن ناحیه جغرافیایی انتخاب می‌گردد.
سوغاتی می‌تواند کالایی گرانبها یا ارزان باشد، اما این خاص بودن سوغاتی است که سفر را ارزشمند می‌کند پس به جای خرید کالایی گران با توجه به بودجه سفرتان کالایی را انتخاب کنید که ارزش هدیه دادن بیشتری داشته باشد.

منسوجات طرح دار ، محبوب جهانی!




تحقیقات این را نشان داده است که منسوجات یکی از پرطرفدارترین سوغاتی‌ها برای کسانی است که از کشورهای آفریقایی بازدید می‌کنند. در نیجریه، آسو اوکه، پارچه‌ای پر نقش و نگار و سنتی که مردم یوروبا آن را می‌بافند و می‌پوشند، یک کالای محبوب برای بردن به خانه است. پارچه همچنین بهترین و محبوب‌ترین سوغاتی برای زیمبابوه و کامرون است، در حالی که فرش های دستبافت بهترین انتخاب برای کسانی است که به مالاوی سفر می کنند.
 
صنایع چوبی دست ساز، مهره ها و ماسک هایی که با دقت طراحی و ساخته شده اند نیز سوغاتی های بسیار محبوب در سراسر قاره از جمله جمهوری دموکراتیک کنگو، گامبیا و آنگولا هستند.
 

شکلات، قهوه و رام از محبوب ترین سوغاتی ها هستند




برای گردشگرانی که دوست دارند با طعم غذاها به سفر بروند، سوغاتی‌های خوراکیِ سنتی بسیار محبوب هستند. در آمریکای شمالی، در کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا، محبوب‌ترین سوغاتی‌ها آن‌هایی هستند که به همان اندازه خوشمزه هستند که زیبا به نظر می‌رسند. در آمریکا، گردشگران عاشق خرید شکلات‌های کلاسیک آمریکایی (مثل هرشیز، ریسز و غیره) هستند، در حالی که بازدیدکنندگان کانادا دوست دارند با شربت افرای خالصِ تولید داخل که در چمدان دستی خود حمل می‌کنند، به خانه بازگردند.

کشورهایی مانند ایرلند، قزاقستان، سوئیس، گرنادا و بلژیک همگی شکلات را به عنوان محبوب ترین سوغات خوراکی دارند، در حالی که قهوه برای کشورهایی که در نزدیکی خط استوا قرار دارند مانند گوآتمالا، اکوادور و اندونزی محبوب ترین است.

سوغاتی یا یادگاری تفاوت چیست؟

همانطور که در بالاتر توضیح داده شد، سوغاتی به عنوان هدیه یا تحفه‌ای در نظر گرفته می‌شود که فرد مسافر برای دوستان، آشنایان یا خانواده خود به ارمغان می‌آورد اما یادگاری به مجموع کالاها، کارت پستال‌ها یا عکس‌هایی گفته می‌شود که فرد مسافر برای خود از سفر می‌آورد تا خاطرات دوران سفر خود را یادآوری کند.

قهوه‌ی "بلو مونتین"، یک ترکیب لوکس، تنها برای کسانی که به جامائیکا سفر می کنند در دسترس است، به طوری که دوستداران قهوه ترجیح می دهند این ترکیب درجه یک و کوهستانی را به عنوان سوغاتی به خانه ببرند تا هر چیز دیگری از این کشور دریایی.



علاقه‌مندان به رام باید به موریس، دومینیکا، باربادوس، نیکاراگوا و ونزوئلا سفر کنند. این کشورها که صادرات اصلی سوغات آنها رام است، همگی چیزهای زیادی در مورد این نوشیدنی خوشمزه می‌دانند. هر کدام از این کشورها طعم منحصر به فرد خود را دارند و سوغاتی عالی برای آوردن به خانه برای دوستان و خانواده هستند. 

جزایر عجیب و غریب، قطعاتی از بهشت را با قیمت پایین ارائه می دهند




برای بردن به خانه چه یادگاری بهتر از تکه‌ای از خود بهشت است؟ به دلیل ارزان بودن، حمل آسان در چمدان و زیبایی ظاهری، صدف‌ها بسیار محبوب هستند. در کشورهای باهاما، نائورو، جزایر مارشال، سنت کیتس و نویس همگی صدف‌ها و وسایل ساخته شده از صدف به عنوان محبوب‌ترین سوغاتی توسط مسافرین خریداری می‌شود.
از شما برای فرار به سیشل دعوت می‌کنیم! این مجمع الجزایر سرسبز دارای سواحل زیبا، صخره‌های مرجانی و ذخایر طبیعی متعدد است و آن را به مقصدی عالی برای سفر و برای غوطه‌ور شدن در زیبایی دنیای طبیعی تبدیل می‌کند. 

گنجینه های منحصر به فرد یادبودهای به یاد ماندنی می سازند




در حالی که برخی از سوغاتی‌ها به شما امکان می‌دهند غذاهای منحصر به فرد یک کشور دیگر را به خانه بیاورید، برخی دیگر با فرهنگ متمایز آن کشور درآمیخته‌اند. 

کره شمالی نمونه‌ی کاملی از این مثال است. بازدید از این کشور آسیای شرقی به طور مشهور دشوار است، زیرا معمولاً باید در قالب یک تور سازماندهی شده توسط دولت شرکت کنید. با این حال، کسانی که به آنجا سفر کرده‌اند، سوغاتی‌های نسبتاً عجیبی را گزارش کرده‌اند... تبلیغات!!!. از کارت پستال گرفته تا پوستر، فروشگاه‌های سوغاتی سراسر کشور مملو از تبلیغات دولتی است که برای بت‌کردن بیشتر رهبرشان کیم جونگ اون و سیاست‌های جنجالی‌اش طراحی شده است. 

سوغاتی‌های عجیب و غریب در سراسر دنیا همیشه به رهبر آن کشور مربوط نمی‌شوند، بلکه گاهی معرف نوشیدنی‌های محبوب آن منطقه هم هستند. گردشگرانی که از کشور لائوس در جنوب شرقی آسیا دیدن می‌کنند، به احتمال زیاد با تی‌شرت تبلیغ‌کننده محبوب‌ترین نوشیدنی کشور، Beer Lao به خانه بازمی‌گردند. 



جالب اینجاست که محبوب ترین سوغاتی دانمارک لگو است. در حالی که آجرهای پلاستیکی ممکن است انتخابی غیرعادی به نظر برسند، اما آنها توسط یک نجار دانمارکی در دهه 1930 اختراع شدند و گفته می شود در کشور مبدا بسیار ارزان تر هستند. محبوب ترین سوغاتی نیوزیلند نیز ادای احترامی به فرهنگ عامه است، به طوری که حلقه یگانه (حلقه ساخته شده توسط سائرون در فیلم‌های سه گانه ارباب حلقه ها) به عنوان انتخاب برتر برای گردشگران است، زیرا کل سه گانه در آنجا فیلمبرداری شده است. 

احساس الهام گرفتن؟

شاید نقشه سوغاتی ما شما را به فکر سفرهای دوردست انداخته است. اگر می خواهید سفری به یاد ماندنی داشته باشید که در آن بتوانید خاطره سازی کنید و تجربیات جدیدی کسب کنید، می‌توانید از طیف گسترده گزینه‌های سفر و تورهای گردشگری سایت دهه استفاده کنید. 

ما به مقالات برتر سوغاتی از هر کشور در سراسر جهان نگاه کردیم و فهرستی تهیه کردیم تا کشف کنیم کدام سوغاتی برای گردشگران برای آوردن به خانه از هر کشور محبوب‌تر است. اگر سوغاتی روشنی برای نسبت دادن وجود نداشت، کشور کنار گذاشته می شد.

چگونه یادگاری یا سوغاتی تهیه کنیم؟

برای تهیه یک سوغاتی مناسب یا یک یادگاری خاص بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

به دنبال چیزی باشید که برای شما یا فرد مورد نظر معنی خاصی داشته باشد تا بتواند سفرتان را به خوبی به نمایش بگذارد.
به بودجه خود توجه کنید و با توجه به میزان هزینه‌ای که می‌توانید بکنید اقدام به خرید نمایید تا در ادامه سفر با مشکل مالی مواجه نشوید.
مقررات مربوط به خروج از کشور مقصد یا ورود به کشور خودتان را بررسی کنید زیرا خروج بعضی از کالاها از کشورهای مختلف یا ورود بعضی کالاها به کشور دیگر دارای محدودیت‌های خاص خود آن کشور است برای مثال ورود برخی حیوانات و یا مشروبات الکلی به کشور ایران ممنوع است.
وزن چمدان خود را در نظر بگیرید زیرا ممکن است با خریذ برخی محصولات هنگام خروج از آن کشور چمدان شما دچار اضافه بار شود و بابت این مورد دچار خسارت مالی گردید.
در برخی فرهنگ‌ها چانه زنی امری جا افتاده است پس هنگام خرید از بازارهای محلی خود را برای این امر آماده کنید.

این مقاله به شما کمک می‌کند که سوغاتی‌های محبوب کشورهای مختلف جهان را بشناسید تا بتوانید از آن کشور یادگاری یا سوغاتی مناسب تهیه کنید پس در هنگام خرید این موضوع را به خاطر داشته باشید که چیزی را انتخاب کنید که از داشتن آن لذت ببرید شما این یادگاری را برای سال‌ها پیش چشم خود خواهید داشت. پس ما امیدواریم که ضمن داشتن سفری لذت بخش و به یادمانی از خریدهای خود نیز در این سفر لذت ببرید.

منبع : گرداوری شده توسط دهه دات کام